wtorek, 18 marca 2014

kiedy kończy się granica między czerpaniem inspiracji a kopiowaniem czyiś pomysłów

Witam dzisiaj chciałam poruszyć dość kontrowersyjny temat , mianowicie dotyczący kopiowaniu czyiś pomysłów artystycznych i podpisywanie ich swoim logo, bardzo mnie to bulwersuje . rozumiem gdy inspirujemy się pomysłami innych żeby stworzyć coś swojego , bo przecież z tego samego wykroju może powstać tysiące lalek ale każda jest inna bo każdy artysta ma swoją wizję jak ma wyglądać , a nie zerżniecie od początku do końca . Jakiś czas temu znalazłam stronkę  na facebooku gdzie pani szyje przepiękne lalki ,  zabawki i biedronki które utkwiły mi w głowie , bo miałam wrażenie że gdzieś je widziałam ... nie myliłam się . Na you tube znalazłam filmiki , które często oglądam i właśnie tam artystka pokazuje jak tworzy swoje prace były  identyczne , zaznaczam że to są brazylijskie filmiki , a pani z facebooka jest polką nie zdradzam celowo nazw , bo najpierw chciałabym się dowiedzieć co byście zrobili , czy napisać do tej pani że wykorzystuje cudze pomysły , dodam że ma dużo laików. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz